fredag 15. februar 2013

ka skal vi ha te middag?

Noen som har hørt det spørsmålet før?





Jeg liker å lage mat, "hører" at eg er ganske ok på å lage mat, har laget mat i mer enn 25 år, liker å lage mat fra bunnen av, foretrekker hjemmelaget norsk tradisjonsmat, men nysgjerrig og prøver også ut nye spennende internasjonale retter - og sunn mat...

Men - no e eg så matlei, og kjeder meg over å måtte finne
på noe til middag hver dag.
Så, lurer på om det er litt streik pågang - nesten uten at eg har planlagt eller nødvendigvis vil det. For flere ganger i det siste, har eg "oppdaget" at d e blitt vel lettvinte løsninger her i huset.

Så hadde det ikke vært kjekt å fått litt avløsning tenker eg... 
Vet jo det... at bare en ferie med all inclusive i fjorten dager, gjør at eg lengter hem te grytene igjen.

Ingen oppskrift på god helgemat fra meg idag - for ikveld...ikveld blir det en eller annen form for takeway C",) - uten dårlig samvittighet ett eneste sted.


8 kommentarer:

  1. Og jeg støtter deg og take awayen! God idé. Selv kokka trenger fri iblant ;D
    GOD HELG!

    SvarSlett
  2. Åjada, hørt det før!
    Og stiller man sjøl det spørsmålet, sånn for å få litt drahjelp med middagen, så kan du være sikker på at man får "Æ vet ikkje" til svar.
    I dag skal vi i alle fall ha kyllinggryte etter en av oppskriftene i Trines Matblogg. Her henter jeg mange gode ideer til både hverdag og fest.
    Ønsker deg ei finfin helg:)

    SvarSlett
  3. Hi,hi,kjenner meg igjen...En gang når barna var små tok jeg det lett med middagen en dag(tror det ble brødskiver) Eldste mann tok dette meget alvorlig og sa:alle barn har rett på et varmt måltid om dagen! Ingen lurer vel på om mannen og jeg fikk oss en god latter:) (Det var på den tiden det var et barne tv med slike barnerettigheter,en ny for hver gang...)
    Og så må jeg jo bare le av det flotte bildet over :)
    Takk for at du deler og ha en fin,fin helg med eller uten
    hjemmelaget...
    Beste hilsen fra Britt

    SvarSlett
  4. Takk for koselig kommentar på min blogg! Jeg synes din blogg også ser fin ut, jeg :) Ser at vi følger flere av de samme bloggene også, det er morsomt hvordan bloggverdenen knytter folk sammen. Jeg legger meg til hos deg!
    Ser at du har et innlegg om høysensitivitet, og da fenger du meg - for jeg regner meg som det. Det er fint at det skrives stadig mer om det både her og der, det blir litt mer alminneliggjort da!
    Ha en fin helg! :)

    SvarSlett
  5. Kjenner meg igjen - det er ofte det vanskeligste, å velge HVA SKAL MAN LAGE?

    Takk og lov for take away, de må jo støttes og....hehehe.

    Morsom tegning du har funnet !

    Ny start på en ny ubrukt uke, som igjen skal lage middager til hver dag....men, ikke i dag, fordi idag skal jeg og en venninne ut å spise middag, hurra :)
    Og det på en helt vanlig mandag :)

    SvarSlett
  6. Det er jo minst halve jobben å finne ut hva skal vi ha til middag :) mange butikker nå har jo egen app på ukes meny- men jeg har ikke testet det ennå.

    Gratulerer snart til bursdagsjenta :)

    Ønsker deg en fin uke

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  7. Det å gå matlei fra tid til annen, er du ikke alene om. Igår streiket jeg helt og var null kreativ, så da ble det pølse i lompe *ler*

    takk for alltid like hyggelige ord inne hos meg. Dessverre strekker ikke tiden til alltid, slik at jeg får besøkt deg, og lagt igjen spor, men de gangene jeg har tid og anledning kommer jeg så fort jeg kan *fnis*

    Nydelig onsdag til deg, ikveld har jeg og mannen datenight middag og stand up :) Gleder meg!

    Klem fra
    -Maia

    SvarSlett
  8. Jeg støtter deg på både streik og take away!
    Min mann er kokken hjemme hos oss, nå som han har vært så lenge på sykehus, blir jeg jo helt hjelpesløs.. Kan virkelig ikke lage mat- kunne vel stengt tatt sulta foran brødboksen! Hehe ;)

    Ønsker deg dn fin onsdag!
    Håper motivasjonen for kokkelering kommer smygende på snart ;)

    Klemmer

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen et spor.