lørdag 28. desember 2013

Fra svineribbe til hivihopgryte

"matlei"?
 
 
 
Pinnekjøtt, svinesteik, svineribbe.....er veldig godt - men, jammen kan en bli matlei i julen og bare lengter etter salat eller spaghetti.
 
 
Vel, jeg er vokst opp med at vi kaster ikke mat - så om der er rester igjen
(haha, om det er? kunne som oftest dekke på til fem gjester til ).... må jeg være litt "kreativ for å gjøre restene litt mer fristende enn å servere svineribbe som svineribbe.
 
 

 
 
Så da - tar jeg bort det meste av fettet og kjopper opp svineribben i små biter, freser den i pannen med litt smør/olje, kaster oppi det som er av grønnsaker i hus - i dag ble det paprika, løk, squash, purre, gulrot, hvitløk, cayannepepper, chillipepper, paprikapulver, timian, peppermix, salt og lar det putre til det er nesten mørt. 
Så tar jeg en boks med creme fresh og blander i og lar det godgjøre seg til risen er ferdig.
 
Kunne nesten lurt meg selv - for det smaker alt annet enn svineribbe.
 
 
 
Velbekomme om du vil prøve
 
klem
 
Bent'n


1 kommentar:

Veldig koselig om du legger igjen et spor.