lørdag 25. februar 2012

min figgjo


Barndomsminner fra farmor og mormor dukker opp når jeg ser utfordringen hos Frk.EPLEGRØT
idag, der hun ønsker seg bilder av  Figgjo produkter. Flere av tingene er godt kjent fra barndommen.
Disse to søte små fløtemuggene har fulgt meg siden jeg arvet de fra farmor, og husker godt hun hadde fløte eller rød saus
 i de når vi var i selskap hos henne.

Jeg er "muggoman" og har skapene fulle (altfor fulle....iflg husbonden) av forskjellige mugger.

Ha en superfin lørdag!

klem
Bent'n


13 kommentarer:

  1. Majamønsteret er supersøtt. Skikkelig gladmønster.
    Og så kos at der er arv.
    Jeg har selv mugger i Daisy Lotte, Cupea og Saga. Mannen synes det egentlig er nok, det synes virkelig ikke jeg :D

    SvarSlett
  2. Å,for nokre fine koppar!!!Nydeleg mønster og fargar til å verte glad av:)
    Ha ein fin kveld♥
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  3. så koselig ..)) flott utfordring..)) gode minner er vi heldige som har..))

    herlig headerbilde..))

    haha..ja du får ta en shinings i campingland..))

    Klem

    SvarSlett
  4. Søte figgjomugger med gode barndomsminner:)

    SvarSlett
  5. Åh, dette serviset husker jeg bestemor og bestefar hadde!
    Blir jo rent nostalgisk her ;-)

    Ha en skjønn uke!
    Klem

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min:) Jeg elsker Figgjo!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Har lagt meg til som følger hos deg:) Klem

      Slett
  7. Dette mønstret var helt ukjent for meg. Utrolig søtt! :-D
    Fin søndag til deg!

    PS. La meg like godt til som følger jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg visste bare at jeg likte det, men hadde ikke noe navn på det før Mathildes skatter kunne si det het Majamønster. Kanskje hun kan tipse deg også hvilket søtt figgjo du har? Tusen takk for at du vil følge videre. Veldig koselig.
      Ha en superfin søndag til deg også.
      Bente

      Slett
    2. Takk for tips! Skal jammen sende henne en mail og høre med en gang :-)

      Slett
  8. PS. Det heter Maja/Mexico. Jeg er litt usikker på hvilke deler som har fått navnet Maja og hvilket som har fått navnet Mexico. Det ble produsert i perioden 1972 til 1977. Selve formen på serviset står Jørgen Løve Nielsen og Hermann Bongård for, og dekoren er som kjent Turi-design :)
    Bare litt ekstrainfo ;)

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen et spor.