torsdag 15. mars 2012

Favoritt nips



På et "loppis" i Sverige for mange mange år siden kom jeg over denne nydelige blå karaffelen. (skal tro om de kaller det for "vannhøne" ?) Aldri  hadde jeg sett maken, tiltross for å ha delt hus med en brukthandler i åresvis. Så den fikk absolutt være med oss hjem igjen etter å ha fått den for en slikk og ingenting.

Jeg liker når ting jeg har kan frembringe minner om en relasjon eller historie. Og bortsett fra at denne fanget blikket mitt - husker jeg like godt historien rundt besøket på "loppisen". Etter å ha kjørt med tre "søte små" helt fra københavn over øresund og retning Bergen, hadde de lopper i blodet de også.
Spesielt minstetøtto mi som hadde en tendens til å fryktløst forsvinne som dugg for solen bare vi snudde ryggen til et øyeblikk. Så om noen hadde bedt meg gjenfortelle hva de hadde på stedet....hadde jeg strøket med glans. For enten løp jeg på leting etter fire åringen min, trøstet en som hadde falt av dissen eller en som var på jakt etter drikke - var jo sååå tørst.

Idag smiler jeg ....og blir påminnet om turen når jeg ser denne.

Har du lyst å se flere flotte nips kan du besøke frøken fabelaktig og kanskje melde deg på utfordringen hennes du også.



Ha en super dag!


Bente

7 kommentarer:

  1. Jeg liker også at ting har en historie, og denne var jo fin:)

    SvarSlett
  2. Flott design...og lekker farve:) Noe nytt!

    SvarSlett
  3. Vannhøne, synes jeg er et passende navn. Så nydelig de er, Bente :O)
    Fantastisk blå farge!
    God helg til deg.
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  4. Så nydelig, og helt spesiell den er:)
    Artig å ha sånne fine ting som andre ikke har.
    Klem og ei fin helg:)

    SvarSlett
  5. Så vakker, og slik en nydelig blåfarge:)
    ... og ikke minst følger det minner med den:)

    Ønsker deg en flott helg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  6. Så fin den var - det var noe magisk over den blåfargen.
    Herlig at du deltar inne hos meg ;)

    Fineste helgen ønskes deg, nyt den og kos deg, det er deg vel unt.

    Smil og klem

    SvarSlett
  7. Hei Bente :)
    Så flott bidrag, likte fargen
    veldig godt, knall ღ
    ... og jeg elsker skoene dine
    under her, superfine :) Ha en
    fortsatt fin søndag og helg :)
    Klem fra Mette

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen et spor.